Itt a tavasz, elő a nyári gumikkal és a tavaszi szervizzel…
Beköszöntött a jó idő, így elérkezett a gumicsere ideje is, azonban fontos pár kritériumot szem előtt tartani, mielőtt lecseréltetjük téli kerekeinket. Mielőtt felkerülnének az új kerekek, nem árt meggyőződni a nyári abroncsaink állapotáról sem. Pontosan nem lehet meghatározni egy abroncs élettartamát, ugyanis az abroncsok futásteljesítményére több tényező is kihatással lehet például: felépítésük, éghajlati viszonyok, vezetői stílus, útviszony, továbbá befolyásolja a karbantartásuk is.
Pár tipp, hogy mindig felkészültek legyünk az abroncs cserére:
- Érdemes az abroncsok 5. életévét követően évente legalább egyszer ellenőriztetni azok állapotát.
- A gyártók a legtöbb esetben maximalizálják az abroncsok használati idejét. Ha ezt az intervallumot már túlléptük, azonban a futófelület a kopásjelzőig még nem kopott el, abban az esetben se halogassuk az abroncsok cseréjét. Ez a pótkerékre is igaz. Erre azért van szükség, mert az idő vasfoga használaton kívül is ront a gumi állapotán. Futófelület-kopásjelző érték a téligumik esetében 4,0 mm, a nyárigumiknál 1,6 mm.
- Megfelelő karbantartás mellett meghosszabbíthatjuk abroncsaink élettartamát. Fontos, hogy mindig figyeljük az abroncsnyomást, a futóművet, a futófelület kopását.
Ezenfelül fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy nem csak az abroncsok mennek keresztül rengeteg viszontagságon a téli időszakban, hanem a jármű egyéb alkatrészei is. Ezért, ha tehetjük, azokra is fordítsunk kellő figyelmet.
Hogyan készítsük fel autónkat a tavasz beköszöntével?
Futómű és fékrendszer: A szakszerű átvizsgálás és tisztítás elengedhetetlen a futómű és a fékrendszer esetében is. A téli időjárásnak köszönhetően sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve a jármű ASR és ESP rendszere, amiből következik, hogy a fékbetétek, illetve féktárcsák jobban kopnak a többi évszakhoz képest. Az műszaki ellenőrzés, javítás során megtisztítják a fékalkatrészeket a lerakódott szennyeződésektől, mint például: só vagy különféle jégmentesítő anyagok.
Klímaberendezés: A klímaberendezés tisztítása leginkább az egészségünk megőrzését szolgálja. A légkondicionáló tisztítására, azért van szükség, mert a légkondicionáló elemei között nedvesség alakul ki, aminek következtében elszaporodnak a baktériumok az alkatrészben. Amennyiben a fertőtlenítés nem történik meg és a klímaberendezést tisztítás nélkül kezdjük használni, a baktériumok az utastérbe kerülhetnek, amitől fájhat a fejünk, illetve allergiás tünetek is jelentkezhetnek. Évente legalább egyszer ajánlott a tisztítás és a fertőtlenítés. A pollenszűrőt is évente egy alkalommal erősen javasolt cserélni.
Folyadékok: Autószervizünkben különös figyelmet szentelünk a különféle folyadékok ellenőrzésére, ha szükséges, akkor az utántöltésére. Fontosnak tartjuk ellenőrizni a motorolaj szintjét, a hűtőfolyadék szintjét, illetve annak fagyáspontját, a fékfolyadék mennyiségét és annak forráspontját, nem utolsó sorban pedig a szélvédőmosó folyadékot.
Karosszéria és alváz: A különböző jégmentesítő anyagok komoly károsító hatással lehetnek a jármű alvázára, illetve a karosszériájára is. A nem megfelelően ellenőrzött és tisztított alváz és karosszéria könnyebben rozsdásodhat. Az újabb autómodelleknél már nagyobb hangsúlyt fektetnek a magasabb minőségű alvázvédelemre, de a tél végeztével érdemes egy alvázmosást beiktatnunk a tavaszi teendőink közé.
Szélvédő és ablaktörlő lapátok: Az ablaktörlő lapátokat érdemes évente cserélni, hogy azok mindig tökéletesen működjenek. Ez még inkább igaz a téli időszak leköszöntével, ugyanis a szélvédőre fagyott szennyeződések, továbbá a téli szélvédőmosó alkoholtartalma hatékonyság romlást eredményezhet működés közben.
Reméljük hasznos volt a cikk, ha további tartalmakra is kíváncsi, kövesse Facebook és Instagram oldalunkat és hírleveleinkre is iratkozzon fel, hogy folyamatosan értesüljön a legfrissebb híreinkről és akcióinkról.