Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Felújított Renault és Dacia turbófeltöltő beépítési előírások

Felújított Renault és Dacia turbófeltöltő beépítési előírások
Ne kockáztasson! Turbó javítást csak és kizárólag olyan műhellyel végeztessen, amely rendelkezik a Nemzeti Közlekedési Hatóság „H” engedélyével!

Felújított Renault és Dacia turbófeltöltő beépítési előírások

Ne kockáztasson! Turbó javítást csak és kizárólag olyan műhellyel végeztessen, amely rendelkezik a Nemzeti Közlekedési Hatóság „H” engedélyével!

Aktuális bejegyzésünkben, szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy mennyire fontos a felújított Renault/Dacia turbófeltöltő beépítése előtt elvégezni a kötelező karbantartásokat.

Az alábbi listát annak érdekében állítottuk össze, hogy az esetleges későbbi meghibásodást közösen megelőzzük.

A Renault és Dacia jármű típusok egyedi szervizutasítással rendelkeznek (például: egyéb más plusz alkatrészek cseréjét vagy a gyártás óta módosított alkatrészek beépítését írják elő). Ezeknek a betartása minden esetben szükséges az újbóli meghibásodás elkerülése végett.

Szervizünk felelősséget vállal, hogy a beszerelés időpontjában érvényes előírásokat tudjuk és alkalmazzuk, mindemellett a javítást, illetve a szükséges cserét a jármű gyártójának előírásai szerint végezzük el. A csere minden esetben egy felújított és minőségellenőrzésen átesett Renault/Dacia turbófeltöltőre történik.

Nézzük, milyen kötelező karbantartásokat kell elvégezni a felújított Renault/Dacia turbófeltöltő beépítése előtt:

- Ellenőrizzük a feltöltő előtti tér (a kartergáz visszavezető kör, szívócső és a légszűrő, illetve a rezonátor ház) tisztaságát, tömítettségét. Ha szükséges megszűntetjük a fals levegő szívását. A korábbi meghibásodásból fakadóan törmelék lehet a szívóoldalon, mely a beindítás után a feltöltőbe kerülve a sűrítőkereket tönkreteheti. Fontos megjegyezni, hogy ezzel egyidejűleg megtisztítjuk a rezonátort és a légtömegmérőt is.

- Elvégezzük a turbófeltöltő nyomó oldali és visszafolyó olajozó csöveinek alapos tisztítását, ellenőrizzük az akadálytalan olajáramlást. Amennyiben szükséges, elvégezzük a csövek cseréjét. Cseréljük a kenési rendszer tömítéseit. Ha más szervizben kerül sor a turbófeltöltő cseréjére, fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a teljes olajrendszerben a folyékony tömítő paszta használata TILOS!

- Leszereljük az olajkartert és az olajhűtőt alaposan megtisztítjuk. Ellenőrizzük az olajpumpa és szűrőkosár állapotát is. Ha szükséges, vagy a gyári előírás végett cseréljük az alkatrészt. Ellenőrizzük az olaj állagát. Ha azt tapasztaljuk, hogy az olaj állaga az átlagostól nagy mértékben eltér, mert túl sűrű, abban az esetben szükséges lehet a motor megbontásos vizsgálata, illetve javítása.

- Ellenőrizzük a katalizátor/és vagy részecskeszűrő állapotát. Ha azt tapasztaljuk, hogy az alkatrész(ek) el van(nak) tömődve, abban az esetben ez(ek) cseréjét javasoljuk, az újbóli meghibásodás elkerülése miatt. Cseréljük a turbófeltöltő turbina (kipufogó) oldali tömítéseit, ebben az esetben is, ha más szervizben kerül sor a turbófeltöltő cseréjére, fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a semmiképp ne használjanak folyékony tömítő pasztát a feltöltő illesztéseinél. TILOS!

- Ellenőrizzük az EGR/AGR szelep. Szükség esetén tisztítjuk/cseréljük.

- Ellenőrizzük a nyomó oldal tisztaságát és illesztéseit, ebbe beletartozik az intercooler is. Ha szükséges a csöveket, állapottól függően, ki kell mosni/cserélni. A turbófeltöltő utáni levegővesztés (kifújás) esetén, a motorvezérlőegység a szükséges töltőnyomás elérése miatt nagyobb erőkifejtésre kényszeríti a turbófeltöltőt, aminek köszönhetően a rotor fordulatszáma a kelleténél nagyobb, így túlpörgés következik be. Ez a turbófeltöltő ismételt meghibásodásához vezethet.

- Mielőtt bekötjük az olajnyomó csövet a feltöltőbe, szükséges feltölteni a turbófeltöltő csapágyházat motorolajjal. Indítás előtt légtelenítjük az olajrendszert. Lekötjük a befecskendező szelepek csatlakozóit és indítózzuk 15 másodpercen keresztül, ezután visszakötjük a csatlakozókat és töröljük a hibakódot.

- Szükséges az olajszűrő és levegőszűrő cseréje a jármű gyártójának előírásai szerint. Ellenőrizzük a motorolaj szintjét nívópálcával, ha szükséges feltöltjük új olajjal a nívópálca maximum jelzéséig. Fontos kiemelni, hogy csak a jármű gyártójának előírása alapján a megfelelő viszkozitású, teljesítményszintű és adalékolású motorolajat használunk kizárólag. Ezeket a fentebb említett műveleteket az utolsó olajcserétől függetlenül el kell végezni.

- Az első indítást követően a motort hagyni kell 5 percig alapjáraton dolgozni. Ezen időszak alatt TILOS a motort fordulatszámon járatni.

- Szükséges megmérni az olajnyomást a turbófeltöltő olajnyomó ágán.

- Ellenőrizni kell a forgattyús ház (kartergáz) nyomását. Ha a nyomásérték túl magas, abban az esetben megakadályozza az olaj akadálymentes visszafolyását a karterbe. Sajnos ha ez nem működik megfelelően, akkor olajszivárgás lép fel a feltöltő labirintgyűrűs töméseinél és olaj kerül a turbófeltöltő turbina és kompresszor oldali házába. Ha szükséges, akkor cserélni kell a kartergáz szellőztető rendszert. Ha az érték továbbra is magas a mérés alapján, szükséges a motor megbontásos vizsgálata, majd javítása.

- Érdemes egy 30 km-es próbautat tenni, ahol egy teljes gázadásos gyorsítást is el kell végezni.

- Szükséges egy számítógépes motordiagnosztika, ahol vizsgálni kell a tárolt és az aktív hibakódokat, majd ellenőrizni kell a turbónyomás értékét is.

Fontos megjegyezni: Amennyiben a felújított Renault, illetve Dacia turbófeltöltő cseréje úgy történik, hogy motor felújítást követően, illetve ha az olajrendszer túlságosan szennyezett, ezekben az esetekben az olajszűrő, továbbá a motorolaj cseréjét 10-20 perc alapjáraton történő járatás után újra el kell végezni. Fontos tudni, hogy motorfelújítás után, óhatatlanul a rendszerben maradnak a mikró szennyeződések, aminek köszönhetően a feltöltő csapágyazása rövid időn belül tönkremegy és szükségessé válik a csere.

Ha felkeltettük az érdeklődését a felújított turbófeltöltőinkkel kapcsolatban, látogassa meg weboldalunkat és keresse meg az autójához kompatibilis felújított turbófeltöltőt. Ha pedig szeretné, hogy ilyen teljes körűen átvizsgáljuk, ha szükséges, elvégezzük a kötelezően javasolt karbantartási feladatokat még a turbófeltöltő beszerelése előtt, jelentkezzen be Renault és Dacia szervizünkbe.

Reméljük hasznos volt a cikk, ha további tartalmakra is kíváncsi, kövesse Facebook és Instagram oldalunkat és hírleveleinkre is iratkozzon fel, hogy folyamatosan értesüljön a legfrissebb híreinkről és akcióinkról.